" Duraklama ve gerileme dönemine gebe zamanlarda, Kuran ın toplumdaki yeri neresiydi?
Kitaba olan sadakat kaybolmamış ancak aktif mistik karaktwr yerini akıl dışı (irrasyonel) bir karaktere bırakmıştır. Metnin özü yerini biçime bırakmış, büyük fikirler ise ezber yeteneği olarak görülmeye başlanmıştır. Teologların biçimciliğinin etkisi altında Kuran daha az okunmaya daha çok ezberlenmeye başlanmıştır, tembelligimizle uyuşmayan mücadele dürüstlük şahsi ve maddi fedakârlık emirleri eriyerek, Kuran ın rahatlatıcı sesinde kaybolup gitmiştir.
Kuran ezberinin bu kadar yaygınlaştırılmasının psikolojik nedenleri:
Kuran ı ezbere okuyup yorunluyorlar, ardından tekrar ezbere okuyup degerlendiriyorlar sonra yine ezbere okuyorlar. Binlerce kez tekrarlıyorlar ki bir kez bile uygulamaya vakitleri kalmasın. Kuranın telaffuzuyla ilgilenen geniş ve titiz bir dal oluşturuldu, bu, Kuranın hayata nasıl dahil edilecegi sorusundan kaçış noteligindedir. Nihayetinde Kuranı anlam ve içerikten arınmış boş bir sese dönüştürdüler.
Söz ve amellerinin uyumsuzluğu sefahati pisligi adaletsizliği ödlekliği görkenli fakat boş camileri içinde ideal ve cesaret bulunmayan büyük sarıkları riyakâr din anlayışı da dahil olmak üzere islam aâleminin tüm bu gercekleri inanç içinde inançsızlığı teşkil etmekte olup Kura ın da içinde bulundugu ve bu kitaba olan sadakatin içerigindeki emirleri yok saymakla birlestirildigi temel çelişkinin dış yüzünü oluşturmaktadır.
Iste Kuran ın böyle bir konuma getirilmesi Müslüman toplumların gerileme ve acizliginin ilk ve temel sebebidir.
Evrensel önem arz eden bu tip sonuçlar dogurabilecek diger bir sebep ise en geniş anlamı ile egitim sistemidir.
Milletimizin esir olması için artık demir zincire gerek yok. Zira, bir milletin egitimindeki hevesi ve bilinci zedeleyen, yabancı 'aydınlatma' yumağının yumuşak iplikleri de aynı görevi görüyor.
Genel konumumuzun en karanlık nişanelerinden birini teşkil eden aydınlar ile millet arasındaki bu korkunç uçurum başka yönlerde de derinlik kazanmakta. Okulun sunduğu eğitimi yabancı ve islam dışı gören millet, içgüdüsel bir sebeple okuldan uzaklaşıyor, bu uzaklaşma zamanla çift taraflı oluyor. Bu durum, Müslümanların okul ve egitime yatkın olmadığı ithamına sebep oluyor. Bir eğitim kurumu olan okulun değil, islam ve milletle tüm manevi bağlarını koparmış yabancı okulları reddedildiği aşikârdır. "
Islam deklarasyonu
Syf 33- 34
Aliya izetbegoviç
Posted via Blogaway
Elhân-ı tuyûrun yerine samt-ı ümîdi.... (Kuşların nağmeleri yerine ümidin suskunluğunu....)
27 Şubat 2017 Pazartesi
Müslüman toplumların gerileme sebebi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder