14.10.17 -Mustafa Merter -Nefs psikolojisi- Maneviyat psikolojisi kongresi
* beled sûresindeki akabe yokuşu, sarp yokuş kavramı: bu kavramla karsilasip tanisali 2 sene filan oluyor hatta birkac tefsir kitabindan o ayeti okudugum ve uzerine epey dusundugum nadir ayetlerdendir. Ve hatta tevafuk mudur bilmiyorum demin bahsettigim hâl üzerine oldugum zamana denk gelir bu zaman. Yani o zamandan cok kisa bir sure önce okumustum arastirmistim. Hatta konferans ta direk giriste duyunca tüylerim diken diken oldu nerden cikti simdi dedim sonrada acaba tüm bu yasadiklarim onu ögrenmem icinmiydi diye uctum gittim. 😅 ama döndüm konferansa mantigim duygularimi bastirdi suan konferanstasin dedi ve an a düstüm yeniden. 😊
*"fırlatılmış insan" kavramını Mustafa merter biz firlatilan insan degiliz yükselen insanız şeklinde bir yorum yaptı. Alakasız belki ama ibrahim sadrinin bir siiri vardir cok severim ondan dolayida hep ben de firlatilmis bi insan oldugumu dusunurdum. " fırlattın beni dünyaya bizi bu kasırgada bırakma" idi sanirim " ellerimizin buyuk boslugu" adli siirinde olmasi lazim.
*cemal ve celal sifatlari icin ibn arabiden bahsetti "Allahin bu sifatlarini yasamazsak insan nefsini tutan birisi gibidir" der dedi. Bu isimleri yasayip rahatlamaliyiz.
* tekasür hali: açgözlülük kabire kadar - bundan bahsedildi.
*burn out klinikleri var isvicrede bu kliniklerden bahsetti insanlarin para vererek ellerinden teknoloji alinip bir hafta sanatla zanaatla irtibatta kalmalarini istediklerini soyledi. ( burn out societies diye yorgunluk toplumu adinda bir kitap okumustum byung chul han diye koreli bi yazardan... suanki toplumun evlatlarinin yani gelecek neslin yorgunluk toplumu olacagini ve hicbirsey ama hicbirsey yapmak istemeyecegini dile getiriyordu! Hemen o kitap aklıma geldi bu kliniklerden bahsedince Mustafa Merter.
* moderniteyi elestirip postmoderniteye düsmekten bahsetti.
* dindarlık din temelli yani kutsal kitap odaklı olması lazim dediler : Kuran disinda bir cok seyle dindar olmaya calisanlar var ne yazikki...
*dindarlıkla maneviyat siyam ikizleri gibidir denildi cemal ve celal sifatlari da.
*musluman türlerinde aidiyetsiz inanmak ve inanmadan ait olmak kavramlarindan bahsedildi : acikcasi yurtdisinda bircok kez bana sorular geliyor sen muslumansan bu ne kim nasil musluman diye karsilastirildigim (malesef) insanlar oluyor ister istemez tesetturlu iseniz olamayan bir arkadasinizla sizi sorguluyorlar yada sudi arabistan gibi zannedip ikinizde ayni ulkeden geldiyseniz sen ve o neden farkli gibi bize sacma ama onlara gore normal sorular silsilesi. Tanimlamakta maneviyat ve dindarliktan bahsederek aciklayabiliyordum bu tur sorulari. Ve islamin her insanin yolunun farkliligini izah ediyordum yani gorulen seylerle maneviyati siniflandiramiyoruz diyordum. Bu yolda olma hali hep birseyler icin egitilme ve cast sisteminin olmamasi cok sasirtiyor ozellikle hristiyanlari. Papazdan gunah cikaran bi din icin islam cok farkli geliyor ve tabi bunu kimse oyle anlatmiyor aslinda. Yasasak ve anlatsak emin olun " bütün dünyadaki insanlarin musluman olmasi an meselesidir. Ancak musluman musluman olursa" diyen muhammed ikbal in sozunun dogrulugu gorulebilir. Bu alintidan da bahsedildi bu arada. Ve eklendi:
" anladim insanin 99 tane yalnızlıgı var" didem mamak ti sanirim
"Yetmezmi celalinle gorunduklern artik Ya Rab bizi bundan usandir" m.akif
Elhân-ı tuyûrun yerine samt-ı ümîdi.... (Kuşların nağmeleri yerine ümidin suskunluğunu....)
20 Ekim 2017 Cuma
Nefs psikolojisi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder